BIRD VS. FALCONS JAGUAR RACING BUNDELT KRACHTEN MET RAF FALCONS IN AANLOOP NAAR E-PRIX IN LONDEN

• Het Jaguar Racing Formula E-team telt af naar de eerste race op eigen bodem in 17 jaar in ExCeL London
  • Om deze terugkeer te vieren bundelde Jaguar Racing haar krachten met het iconische parachutistenteam RAF Falcons
  • Voor een speciale film gaven Jaguar Racing-piloot Sam Bird en de RAF Falcons het beste van zichzelf op het circuit en in de lucht
  • Het Britse raceteam lanceert ook een speciale Jaguar Racing AR-helmfilter op Instagram, zodat fans deel kunnen uitmaken van het team voor de E-Prix in eigen land
  • Op zaterdag 24 juli om 15:00 uur BST gaan de lichten op groen voor de eerste E-Prix van Jaguar Racing thuis; de tweede race vindt plaats op zondag 25 juli om 14:00 uur BST
  • Volg de actie live op Channel 4, gepresenteerd door Vernon Kay

Antwerpen, donderdag 22 juli 2021 – Jaguar Racing – de enige Britse constructeur die deelneemt aan het ABB FIA Formule E Wereldkampioenschap – is aan een historische week bezig: het telt af naar zijn eerste race op eigen bodem in 17 jaar en heeft zijn krachten gebundeld met het iconische parachutistenteam RAF Falcons.

Tijdens deze unieke vertoning van twee Britse grootheden parachuteerde het militaire parachutistenteam op meters afstand terwijl Sam Bird in zijn Jaguar I-TYPE 5 op het circuit reed. Beiden zijn leiders op hun eigen terrein. Bird staat momenteel bovenaan het pilotenklassement en de RAF Falcons zijn wereldwijd bekend.

Bekijk hier de volledige video https://youtu.be/OCyG2jLpQwc

In het kader van de raceweek in Londen lanceerde het team ook een speciale Jaguar Racing AR-helmfilter op Instagram. Die biedt thuisfans de unieke kans om deel uit te maken van het team voor de E-Prix in eigen land.

Bekijk hier de AR-filter: https://www.instagram.com/ar/573227963837195/

Sam Bird, Jaguar Racing-piloot #10: “Het is mijn eerste volledige seizoen bij Jaguar Racing – dit weekend wordt er zeker een dat ik me altijd zal herinneren. We staan op het punt om voor het eerst in 17 jaar op eigen bodem te racen voor Jaguar. Dat moment vieren met de beroemde RAF Falcons was bijzonder. Het was geweldig om het beste van onszelf te geven en ook te praten met het team achter het meest bekende parachutistenteam. Hopelijk mag ik in de toekomst eens een sprong met ze maken!”

James Bruce, teamcoach RAF Falcons: De RAF Falcons en Jaguar Racing samenbrengen was een perfecte storm van Britse stijl, vastberadenheid en vindingrijkheid. Het was voor beide partijen van grote waarde om twee wereldberoemde Britse iconen samen te brengen om ideeën uit te wisselen over hoe we succes kunnen boeken in zeer stressvolle en dynamische situaties. In ons 60ste jaar voelen we ons bevoorrecht en trots dat we de kans hebben gekregen om samen met Jaguar Racing op te treden. De RAF Falcons wensen Jaguar Racing veel succes met de komende race. We zullen allemaal kijken die dag.”

Dit weekend vindt de eerste race van Jaguar Racing op eigen bodem in 17 jaar plaats. Kijk hoe de lichten op zaterdag 24 juli om 15:00 BST op groen gaan. De tweede race vindt plaats op zondag 25 juli om 14:00 BST.

- Einde -

Jaguar_Racing_RAF meet Jaguar_22072021 NL.pdf

Voor meer informatie over Jaguar Racing kunt u contact opnemen met:

Emily Hogg, Media Officer, Jaguar Racing

Tel.: + 44 (0) 7384 532 605