Elektrische Jaguar I-PACE maakt mee muziek op “Night of the Unexpected” van het Klarafestival 2019

• Twee elektrische Jaguar I-PACE’s maken deel uit van het orkest tijdens Night of the Unexpected van het Klarafestival 2019
  • Deze performance volgt op eerdere projecten waarbij een bijzondere samenwerking tussen muziek en technologie werd opgezet. Zo creëerde jazzpianist Jef Neve een unieke compositie aan de hand van alle data die door de Jaguar I-PACE worden gegenereerd tijdens een rit.  Eerder ging ook popzangeres Dua Lipa een soortgelijke samenwerking met Jaguar aan.
  • Deze tweede editie van The Night of the Unexpected focust op de complexe verhouding tussen mens en technologie en stelt die relatie in vraag.

Brussel, 26 maart 2019. Tijdens de tweede editie van “The Night of the Unexpected” van het Klarafestival 2019 zullen naast een aantal andere technologische spelers ook twee auto’s deel uitmaken van het orkest op één van de 7 podia. Deze unieke samenwerking tussen de elektrische I-PACE en muziek wil enkele belangrijke vragen onder de aandacht brengen rond technologische innovatie: hoe ver willen we gaan in onze zucht naar bevrijding en welke prijs zijn we bereid te betalen voor de steeds grotere aanwezigheid van technologie in onze samenleving.

Deze bijzondere samenwerking tussen muziek en technologie is het jongste voorbeeld van hoe Jaguar een meer geconnecteerde ervaring tussen bestuurder en auto creëert. Geïntegreerde Jaguar-technologieën, zoals InControl en Smart Settings, analyseren de rijstijl en voorkeuren van de bestuurder en passen de instellingen aan om hun ervaring te verbeteren.

Deze unieke samenwerking kadert in  een reeks van Jaguar-projecten in heel Europa met de naam ‘The PACE’. Die projecten vieren de populaire SUV-modellen van het merk: de E-PACE, de F‑PACE en de I-PACE.

“The Night of the Unexpected” op 27 maart 2019 in KANAL, Centre Pompidou, Brussel.

Programma:

Mátyás Wettl, Nocturne, for 16 light switches
Bernhard Lang, HERMETICA IX ‘Vox Angeli II’
Alexander Schubert, Point Ones, for small ensemble and augmented conductor
Alexander Khubeev, Ghost of Dystopia
Michael Beil, Key Jane for pianist without piano, livevideo and tape
Stefan Prins, Piano Hero
Dmitri Kourliandski, Emergency Survival Guide, for two automobiles and orchestra
Jorge Sánchez-Chiong, Salt Water (met de steun van Matrix)

Voor meer informatie, surf naar https://grayling-jaguar.prezly.com/ of neem contact op met:

Jaguar Land Rover Belux PR Manager
T: +32 (0)3 241 11 35