F-PACE ELEKTRISCHE HYBRIDE NU MET 20 PROCENT GROTER RIJBEREIK EN VERBETERDE UITRUSTING VOOR ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ALLE F-PACE MODELLEN

• Groter zuiver elektrisch rijbereik: dankzij het geüpgradede batterijpack kan de plug-in hybrideversie (PHEV) P400e tot 65 kilometer ver rijden (WLTP TEL)1 zonder schadelijke stoffen uit te stoten – een toename met meer dan 20 procent
  • Aangepaste uitrusting: alle modellen beschikken voortaan standaard over een digitaal tft-scherm voor de bestuurder, de velgen beginnen bij 19”-designs en de ​
    R-Dynamic HSE-modellen beschikken standaard over een suède hemelbekleding in Ebony
  • Naadloze connectiviteit:het Pivi Pro-infotainmentsysteem is voortaan standaard, inclusief de navigatie met what3words2 en de draadloze versies van Apple CarPlay®2 en Android Auto™2
  • Uitgebreid Black Pack: de glanzend zwarte afwerking wordt nu toegepast op de buitenspiegelbehuizingen, het radiatorrooster, de radiatorroosterrand, de raamlijsten en de logo’s achteraan en is standaard op alle modellen vanaf de R-Dynamic SE, inclusief het vlaggenschip SVR met 550 pk
  • Vereenvoudigd modelgamma: het vereenvoudigde modelgamma omvat voortaan de uitvoeringen R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 SPORT en SVR, waardoor klanten hun ideale F-PACE gemakkelijker kunnen kiezen.
  • De Jaguar F-PACE is beschikbaar in België vanaf € 66.900. Voor meer informatie kunt u terecht op www.jaguar.be

Woensdag 14 december 2022, Antwerpen – De Jaguar F-PACE oogt aantrekkelijker dan ooit dankzij zijn nog rijkere uitrusting, zijn vereenvoudigde gamma, het grotere rijbereik voor de plug-in hybrideversie (PHEV) P400e en zijn verbeterde infotainmentsysteem.

Voor modeljaar 2024 blijft de P400e het gamma geëlektrificeerde aandrijflijnen bij de F-PACE aanvoeren en heeft hij een groter lithium-ionbatterijpack, bestaande uit negen modules in plaats van acht, waardoor de energieopslagcapaciteit groeide tot 19,2 kWh. Daardoor stijgt het zuiver elektrische rijbereik van 53 kilometer tot maximaal 65 kilometer, een toename met meer dan 20 procent. De verbetering dringt ook de CO2- en verbruikscijfers terug, die voortaan beginnen bij nauwelijks 37 g/km en 1,6 l/100 km (WLTP TEL).

Met een gecombineerd vermogen van 297 kW/ 404 pk en een koppel van 640 Nm sprint de P400e in nauwelijks 5,3 seconden van 0 naar 100 km/u. De P400e neemt wereldwijd al meer dan 10 procent van de F-PACE-verkoop voor zijn rekening en in landen zoals Nederland – waar elektrische voertuigen het populairst zijn – zal dat aandeel naar verwachting oplopen tot 98 procent. ​

Voortaan kunnen F-PACE-klanten over de hele wereld genieten van een vereenvoudigd en gerichter modelgamma. Niet-R-Dynamic-voertuigen zijn niet langer verkrijgbaar, waardoor het aanbod voor klanten werd gestroomlijnd. Tegelijk werd de uitrusting uitgebreid.

Philip Koehn, Managing Director van Jaguar, verklaarde: “Nu we Jaguar tegen 2025 opnieuw uitvinden als een volledig elektrisch luxemerk, zetten we onze bestaande producten in de kijker door een rijkere en aantrekkelijkere uitrusting aan te bieden. De F-TYPE was het eerste model dat deze wijziging onderging met het oog op de viering van 75 jaar Jaguar-sportwagens in 2023. De volgende in de rij is de F-PACE, een SUV met een ongeëvenaarde balans tussen rijcomfort, weggedrag, raffinement en luxe. Door het rijbereik van de plug-in hybrideversie (PHEV) P400e met 20 procent uit te breiden, biedt hij een nog aantrekkelijkere combinatie van prestaties, efficiëntie en emissievrij rijden, en daar zijn we heel trots op.”

De R-Dynamic S, SE en HSE zijn respectievelijk uitgerust met 19”-, 20”- en 21”-velgen, die naar keuze worden aangeboden met een ‘Diamond Turned’- of zwarte afwerking (steeds verkrijgbaar met optionele zelfdichtende banden). De 400 SPORT is voortaan uitgerust met gesmede 22”-velgen – Style 1020 in Gloss Silver met ‘Diamond Turned’-afwerking en contrasterende inzetstukken. De middendoppen zijn voortaan zwart en zilver in plaats van rood en zilver.

De zelfverzekerde, dynamische uitstraling van de F-PACE wordt nog versterkt door het Black Pack, dat nu standaard wordt aangeboden op alle modellen, van de R-Dynamic SE tot de SVR. Dat pack omvat voortaan een glanzend zwarte afwerking voor de buitenspiegelbehuizingen, het radiatorrooster, de radiatorroosterrand, de raamlijsten, de zijdelingse ventilatiesleuven, de diffuser achteraan en de logo’s achteraan. Een andere subtiele wijziging is het R-Dynamic-logo op het radiatorrooster, dat werd opgewaardeerd naar eigentijds zwart en grijs in plaats van rood en groen.

In het luxueuze, ruime interieur is er meer technologie dan ooit tevoren. De R-Dynamic S krijgt het nieuwe digitale tft-scherm voor de bestuurder (TFT Digital Driver Display), dat een configuratie met twee wijzerplaten biedt met media of navigatie in het midden, terwijl een draadloze smartphonelader standaard is vanaf de R-Dynamic SE. Elk model in het F-PACE-gamma beschikt over het snelle en intuïtieve infotainmentsysteem Pivi Pro, dat een naadloze verbinding biedt via de draadloze versies van Apple CarPlay® en Android Auto™, alsook een navigatie met what3words. Pivi Pro is – samen met andere systemen in de wagen – altijd up-to-date dankzij software-updates ‘over-the-air’.

Het F-PACE-gamma voor modeljaar 2024 omvat de R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 SPORT en SVR. De F-PACE SVR is de toonaangevende prestatiegerichte SUV van Jaguar. Hij wordt enkel aangedreven door Jaguars 405 kW/550 pk sterke 5.0 V8-benzinemotor met compressor, sprint in 4,0 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 286 km/u.

Het wereldwijde motorgamma omvat de 297 kW/ 404 pk sterke PHEV-aandrijving met viercilinder-benzinemotor, de 184kW/ 250 pk sterke viercilinder-benzinemotor, de 120 kW/ 163 pk en 150kW/ 204 pk sterke viercilinder-dieselmotoren met mild hybrid-systeem (MHEV), de 221 kW/ 300 pk sterke zescilinder-diesel met MHEV, de 294 kW/ 400 pk sterke zescilinder-benzinemotor met MHEV en de 405 kW/ 550 pk sterke V8-benzinemotor. Al deze motoren worden gebouwd in het Engine Manufacturing Centre van Jaguar Land Rover in het Britse Wolverhampton.

Alle F-PACE-modellen zijn daarnaast uitgerust met een intelligente vierwielaandrijving en achttrapsautomaat, en bieden behalve luxe en raffinement ook allemaal de ideale balans tussen prestaties, wendbaarheid en reactiviteit die bestuurders van een Jaguar verwachten.

1 Alle cijfers voor uitstoot, verbruik en zuiver elektrisch rijbereik zijn EU-WLTP (TEL) gecombineerd ​ ​

Opmerking: De cijfers voor het EV-gamma zijn gebaseerd op een productiemodel en werden op een gestandaardiseerd traject gemeten. ​ Het feitelijke rijbereik kan variëren volgens de toestand van de wagen en de batterij, de werkelijke route, de omgeving en de rijstijl. De vermelde cijfers zijn het resultaat van officiële tests door de constructeur conform de EU-wetgeving. Enkel voor vergelijkingsdoeleinden. De werkelijke cijfers kunnen verschillen. De CO2-uitstoot, het verbruik en het rijbereik kunnen verschillen volgens de rijstijl, de omgevingsomstandigheden, de lading, de gemonteerde banden en de accessoires.

2
Bestuurders mogen de voorzieningen van de wagen enkel gebruiken wanneer dat veilig is. Ze moeten steeds de volledige controle over de wagen behouden. Niet op alle markten verkrijgbaar.

Jaguar_F-PACE_24MY_Technical_Data_Sheet_141222.pdf

PB_F-PACE ELEKTRISCHE HYBRIDE NU MET NOG GROTER RIJBEREIK EN VERBETERDE UITRUSTING VOOR ALLE MODELLEN.pdf

Mediakanalen van Jaguar:
www.youtube.com/user/JaguarBELUX