JAGUAR I-PACE EV320: NIEUWE LIMITED EDITION MAAKT ELEKTRISCH RIJDEN AANTREKKELIJKER DAN OOIT

• I-PACE EV320: een nieuwe 320 pk-versie van de volledig elektrische prestatie-SUV van Jaguar, ontwikkeld voor klanten in de snel groeiende Europese markt voor elektrische voertuigen
  • Uitstekende prestaties in alle omstandigheden: twee elektromotoren zijn goed voor een gecombineerd vermogen van 320 pk en 500 Nm in combinatie met vierwielaandrijving en leveren een onmiddellijk, naadloos koppel en een sprint van0 tot 100 km/u in slechts 6,4 seconden
  • Gemaakt voor roadtrips: de nieuwe I-PACE EV320 met 90 kWh batterij heeft een rijbereik tot 470 km (WLTP), net als het krachtigere model met 400 pk
  • Sneller en handiger opladen thuis: de huishoudelijke wallbox van 11 kW (AC) kan per uur een rijbereik van 53 km (WLTP) toevoegen voor klanten met driefasige aansluiting en een lege batterij kan in slechts 8,6 uur volledig opgeladen worden
  • Bestuurdersgerichte technologie: ultramoderne functies zoals het snelle, intuïtieve Pivi Pro-infotainmentsysteem, ionisatie van de interieurlucht met PM2,5-filter, digitale ClearSight-achteruitkijkspiegel en 3D-omgevingscamera
  • Compromisloze klantenkeuze: aangeboden in de uitvoeringen S, SE en HSE
  • Toegankelijker en aantrekkelijker dan ooit: de EV320 deelt alle eigenschappen die de I-PACE 2019 tot European Car of the Year en tot World Car of the Year hebben gemaakt, en kan nu tijdelijk worden besteld voor een nog aantrekkelijkere prijs, vanaf € 64.990 voor de Belgische markt. Meer info op jaguar.be
  • Uw elektrisch leven wordt gemakkelijker: klanten genieten van een zeer voordelig Voordeel Alle Aard (VAA) tarief en er is 100% fiscale aftrekbaarheid voor bedrijven

Maandag 24 augustus 2020, Antwerpen - De volledig elektrische prestatie-SUV JaguarI-PACE is nu aantrekkelijker dan ooit met de introductie van de limited edition EV320.

De EV320 deelt alle eigenschappen die de I-PACE European Car of the Year en World Car of the Year maakten, en krijgt een nieuw vermogen van 320 pk in combinatie met een onmiddellijk koppel van 500 Nm en een nog aantrekkelijkere prijs, vanaf € 64.990 in België.

Net als het EV400-model biedt de EV320 een rijbereik tot 470 km (WLTP) en dezelfde ultramoderne technologieën zoals het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem, ionisatie van de interieurlucht met PM2,5-filter en de digitale ClearSight-achteruitkijkspiegel.

De beperkte editie I-PACE EV320 werd ontwikkeld om aan de vraag naar elektrische luxewagens te voldoen en biedt een ongeëvenaarde balans tussen vierwielaandrijving, raffinement en wendbaarheid in combinatie met een uitstekend rijbereik in reële omstandigheden en dagelijkse bruikbaarheid.

Deze eigenschappen zullen de EV320 nog aantrekkelijker maken voor zowel particuliere als zakelijke klanten samen met de uitstekende restwaarden van de I-PACE, de indrukwekkend lage gebruikskosten en het feit dat hij op veel markten in aanmerking komt voor een lagere of zelfs geen belasting.

Finbar McFall, Global Product Marketing Director bij Jaguar Land Rover, verklaarde: “De Jaguar I-PACE was de eerste hoogwaardige, volledig elektrische prestatie-SUV ter wereld en de verbeteringen die we dit jaar al hebben doorgevoerd maken hem nog aantrekkelijker.

Deze nieuwe versie met 320 pk biedt alles wat de I-PACE bijzonder maakt – een indrukwekkend mooi Jaguar-design, luxe en schitterende elektrische prestaties – voor een zeer aantrekkelijke prijs voor de Europese markten. We hopen dat nog meer klanten elektrisch zullen willen rijden.”

Een nieuwe afstelling van de lichte, compacte en efficiënte elektromotoren, ontworpen door Jaguar, zorgt voor het nieuwe vermogen van 320 pk. Net als de versie met 400 pk wordt het koppel over de vier wielen verdeeld via de intelligente vierwielaandrijving van Jaguar, die in alle omstandigheden een uitstekende tractie verzekert. De acceleratie van 0 tot 100 km/u is indrukwekkend en duurt slechts 6,4 seconden. De EV320 haalt een elektronisch begrensde topsnelheid van 180 km/u. En net als het model met 400 pk heeft de EV320 een rijbereik tot 470 km (WLTP).

Klanten die willen opladen en die toegang hebben tot driefasige elektriciteit kunnen dat dankzij een boordlader van 11 kW beduidend sneller doen: wanneer hij wordt aangesloten op een wallbox van 11 kW is een bereik van 53 km* (WLTP) per uur mogelijk en kan een lege batterij nu in slechts 8,6 uur volledig opgeladen worden – ideaal om ’s nachts thuis op te laden. Onderweg voegt een DC-lader van 50 kW tot 63 km in 15 minuten toe; een DC-lader van 100 kW voegt over dezelfde tijdspanne tot 127 km toe.

Wat betreft de luchtkwaliteit staat het welzijn van de inzittenden voorop. De ionisatie van de interieurlucht omvat nu PM2,5-filtratie om ultrafijne zwevende deeltjes en allergenen op te vangen. De I-PACE kan zelfs zijn interieurlucht filteren voor hij vertrekt.

Het koetswerkdesign wordt opgewaardeerd met een nieuwe afwerking in Atlas Grey voor het radiatorrooster en klanten genieten van een verbeterd kleurenpalet, een nieuw gamma velgen en een luxueus nieuw optioneel Bright Pack, dat verkrijgbaar is op alle modellen in hetI-PACE-gamma: EV320 en EV400, in de uitvoeringen S, SE en HSE.

Business Pack

Jaguar maakt de I-PACE EV320 nog aantrekkelijker met het optionele Business Pack voor de uitvoeringen S en SE. Voor de meerprijs van € 3.000 wordt de uitrusting van de S-uitvoering uitgebreid met 20-inch lichtmetalen wielen, een elektrisch bedienbare achterklep, een tweede touchscreen, premium vloermatten, verwarmbare voorstoelen, een dubbele bekerhouder voorin én het ionisatiesysteem met PM2.5 filter voor extra reiniging van de interieurlucht.

Bij het Business Pack voor de SE-uitvoering (€ 800) komen daar nog 12-voudig verstelbare sportstoelen, een vast glazen panoramadak en het Cold Climate Pack bij. Verwarmbare stoelen, een elektrisch bedienbare achterklep en 20-inch lichtmetalen wielen behoren al tot de standaarduitrusting van de I-PACE EV320 SE.

Het Business Pack voor de S-uitvoering vertegenwoordigt een waarde van € 4.948, waarmee het klantvoordeel oploopt tot € 1.948. Bij de SE vertegenwoordigt het optiepakket een waarde van € 2.628, goed voor een klantvoordeel van € 1.828.

De EV320 kan nu besteld worden in België en zal slechts voor een beperkte tijd worden aangeboden.

* Bereik toegevoegd per periode van één uur/15 minuten is WLTP-bereik

Aantekeningen voor de redacteurs

De I-PACE werd ontworpen en ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk, het land dat altijd het hart zal blijven van de productie-, ontwikkelings- en ontwerpactiviteiten van Jaguar Land Rover. Toch bouwt Jaguar Land Rover de I-PACE in Oostenrijk in het kader van een productiepartnerschap met Magna Steyr.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com of neemt u contact op met:

Jaguar I-PACE 320 pk_Persbericht.pdf