Jaguar prominent aanwezig op European Open

Antwerpen, 4 oktober 2021 – Jaguar tekent opnieuw present voor de European Open. Voor het derde jaar op rij speelt het merk een belangrijke rol bij het prestigieuze tennistoernooi, dat dit jaar van 17 tot 24 oktober plaatsvindt in de Lotto Arena in Antwerpen. De spelers zullen van en naar het toernooi worden vervoerd in diverse Jaguar modellen. Daarnaast wordt de volledig elektrische performance SUV van Jaguar, de Jaguar I-PACE, tentoongesteld naast het centercourt en in de public village zal een Jaguar F-TYPE de show stelen.

Van zondag 17 tot en met zondag 24 oktober verwelkomt Antwerpen de crème de la crème van de internationale tenniswereld. Maar liefst zeven top-20 spelers tekenen present voor de zesde editie van de European Open. Naast Grand Slam winnaar en dubbel Olympisch kampioen Andy Murray treden er nog 7 top 20-spelers aan op de Antwerpse gravel.Tussen deze toppers verwelkomen we ook heel wat jong en aanstormend talent, zo zullen 6 'Next Gen' spelers afzakken naar de Lotto Arena. Deze spelers – waaronder Ugo Humbert, winnaar van de European Open editie 2020 - zijn jonger dan 23 jaar en behoren nu reeds tot de (sub)top van het internationale mannentennis en worden wel de opvolgers van de 'Big 4' genoemd.

In afwezigheid van de door een knieblessure gevelde David Goffin worden de Belgische kleuren verdedigd door Zizou Bergs in het enkelspel en door Joran Vliegen en Sander Gillé in het dubbelspel.

Jaguar speelt al voor het derde jaar op rij een prominente rol tijdens het toernooi. De spelers zullen van en naar het toernooi geshuttled worden in diverse Jaguar modellen. Daarnaast wordt de volledig elektrische performance SUV van Jaguar, de Jaguar I-PACE, tentoongesteld naast het centercourt. In de public village zal er ook een Jaguar F-TYPE te bewonderen zijn.

Ook in de aanloop naar het event speelde Jaguar al een rol: als officiële wagenpartner waren de ​
Jaguar F-PACE en de Jaguar E-PACE organisatiewagens aanwezig tijdens de European Open Challenge Days in diverse tennisclubs in Vlaanderen.

Jaguar is een bekende aanwezige op toonaangevende tennistoernooien. Al sinds 2015 is het Britse merk de officiële wagenpartner van Wimbledon. De link tussen de twee op en top Britse prestigieuze merken is niet ver te zoeken, maar ook het partnership met de European Open is niet meer dan logisch. Amaury Nobels, Brand Manager Jaguar Land Rover Benelux, beaamt dat: “De European Open maakt, net als Wimbledon, deel uit van de ATP World Tour en is het grootste en enige tennistoernooi van dit niveau in België. Jaguar is dan ook met veel plezier en trots voor de derde keer op rij de vaste wagenpartner van het toernooi. De spelers zullen in stijl aankomen op de court dankzij onze vloot van ongeëvenaarde voertuigen.”

Dick Norman, Tournament Director European Open,bevestigt: “Ik ben heel erg blij dat Jaguar al jaren een belangrijke succesvolle partner is van de European Open. Hun steun wordt enorm gewaardeerd door de internationale toptennissers die naar Antwerpen komen.De waarden waar Jaguar voor staat zoals innovatie en kwaliteit zijn een match en een meerwaarde voor het hoogstaand toptennis op de European Open.” ​

De Jaguar I-PACE is in België verkrijgbaar vanaf € 82.070.

De Jaguar F-TYPE is in België verkrijgbaar vanaf € 66.400.

Meer info op www.jaguar.be. ​

PB - Jaguar prominent aanwezig op European Open.pdf