JAGUAR RACING VIERT INTERNATIONALE DAG VOOR VROUWEN IN ENGINEERING MET GEPERSONALISEERDE RE:CHARGE @ HOME-PODCAST

• Jaguar Racing publiceert nieuwe aflevering van videopodcast ‘RE:CHARGE @ Home’
  • In deze aflevering nodigt Jaguar Racing vrouwen uit het team en partners uit om te praten over hun technische functies ter gelegenheid van de Internationale Dag voor Vrouwen in Engineering
  • Bekijk en beluister hier aflevering 4 van ‘RE:CHARGE @ Home: seizoen 2’ op YouTube
  • Abonneer u nu op de serie om alle afleveringen te beluisteren op Apple Podcasts & Google Podcasts
  • Abonneer u nu ook op de serie om alle afleveringen op Spotify te beluisteren

Antwerpen, 24 juni 2021 – Jaguar Racing heeft de nieuwste aflevering van videopodcastreeks ‘RE:CHARGE @ Home’, gepubliceerd, ter ere van de Internationale Dag voor Vrouwen in Engineering. Deze aflevering is beschikbaar op YouTube, Spotify, Apple en Google Podcasts en bevat vrouwen uit het hele Jaguar Racing-team en partners die in technische en engineering-functies werken.

In deze aflevering komen meerdere vrouwen aan het woord die een essentiële rol spelen binnen het team. We komen meer te weten over het belangrijke technische werk dat ze doen voor Jaguar Racing, met partners GKN Automotive, Castrol, Micro Focus en DOW. Sinds zijn oprichting heeft het Britse Formula E-team zijn ‘Race To Inspire’-campagne gepromoot om meer vrouwen aan te moedigen om STEM-richtingen te studeren en carrières in de autosport te overwegen.

Lais Lima, Research Software Engineer bij Jaguar Land Rover:Wees niet bang om tegen de stroom in te zwemmen. Ik was heel vaak het enige meisje in de klas op school of in een vergadering op het werk. Maar het feit dat er geen andere vrouwen om je heen zijn, betekent niet dat je het niet kunt of hier niet op je plaats zit. Geloof in jezelf en werk hard om je doel te bereiken.

Arta Pacuku,Test Engineer bij GKN Automotive:Ik heb altijd gedacht dat het niet uitmaakt wie wat doet op school of op het werk, want dat is een heel persoonlijke beslissing. Als je denkt dat je kunt slagen in een vakgebied of carrière, ga ervoor, doe je best en vraag om hulp wanneer je het nodig hebt. Ik dacht nooit aan het feit dat STEM een mannenwereld is. Ik begreep dit werkgebied gewoon en genoot ervan. Ik wist dat ik deze interesses zou volgen en zou zien waar mijn carrière me naartoe brengt.

Kelly Krzysik, Research & Development Engineer bij DOW:Als je naar de cijfers kijkt, valt er iets op: mannen die gemiddeld scoren op STEM-vakken worden aangemoedigd om STEM-carrières na te streven, terwijl vrouwen alleen worden aangemoedigd als ze op dezelfde gebieden bovengemiddeld scoren. Mijn advies zou zijn: als je geïnteresseerd bent in probleemoplossing en voortdurend leren, ga dan voor een STEM-carrière. Je moet enkel en alleen bereid zijn om te leren en hard te werken om een geweldige carrière te hebben.

Joy King (Micro Focus), Vice President Vertica Product & Go To Market Strategy: Mensen vragen me voortdurend ‘wat was je plan’, ‘hoe heb je deze carrière gekozen’, maar ik heb niet gekozen – mijn carrière koos mij. Een van de lessen die ik heb geleerd, is dat mensen die met je samenwerken vaak beter zien waar je het best in bent dan jij. Bijna elke baan die ik tijdens mijn carrière heb gehad, is voor mij gekozen door iemand die zei ‘je zou perfect zijn voor dit’ of ‘dit moet je proberen’.

Megan Peard, Motorsport Operations & Logistics Coordinator bij Castrol:Toen ik het hoger onderwijs verliet, wist ik niet helemaal zeker wat ik wilde doen, maar Castrol bood kansen waarbij ze al doende leren en ontwikkelen actief promootten voor mensen zonder diploma. Ik greep die kans met beide handen en heb sindsdien niet meer teruggekeken.

Bekijk en beluister hier aflevering 4 van ‘RE:CHARGE @ Home’ op YouTube

Abonneer u nu op de serie om alle afleveringen te beluisteren op Apple Podcasts & Google Podcasts.

Beluister en abonneer u nu ook op de serie op Spotify

De serie telt meerdere afleveringen en wordt gepresenteerd door Amanda Stretton. Ze biedt inzichten waarnaar fans kunnen uitkijken, met elke keer nieuwe gasten uit het hele team.

- Einde -

Jaguar_Racing_Season_Seven_Women in Engineering_Persbericht.pdf

Voor meer informatie over Jaguar Racing kunt u contact opnemen met:

Emily Hogg, Global Brand & Partnerships Officer, Jaguar Racing
Tel.: + 44 (0) 7384 532 605