JAGUAR XF BELEEFT 007-DEBUUT IN NO TIME TO DIE

• Dynamisch debuut: de Jaguar XF maakt zijn debuut in de nieuwe James Bond-film No Time To Die, die op 30 september 2021 wordt uitgebracht in het Verenigd Koninkrijk en in België
  • Nauwkeurig rijgedrag: de XF, die bekendstaat om zijn ongeëvenaarde mix van rijcomfort, weggedrag en raffinement, werd in de vijfentwintigste 007-film tot het uiterste gedreven tijdens een achtervolging van James Bond door de straten van Zuid-Italië
  • Grip krijgen: de vierwielaangedreven XF met Intelligent Driveline Dynamics verenigt het evenwichtige rijgedrag van een achterwielaandrijver met de verbeterde prestaties en tractie die essentieel zijn om de vereiste precisie op de set te verzekeren

Donderdag 30 september 2021, Antwerpen – De Jaguar XF demonstreert zijn uitzonderlijke prestaties en meeslepende rijgedrag in een sensationele achtervolgingsscène in de nieuwe James Bond-film No Time To Die, die vanaf september 2021 te zien is in de bioscoop.

In de scène, opgenomen in het Zuid-Italiaanse Matera, jagen twee XF berlines op James Bond: ze zigzaggen door de smalle, kronkelende stadsstraten, over piazza’s en van kasseitrappen.

Beide XF-exemplaren beschikken over Jaguars vierwielaandrijving met Intelligent Driveline Dynamics, die een soepele, moeiteloze tractie verzekert op ondergronden met een beperkte grip, terwijl de slechteriken in No Time To Die demonstreren dat geen enkele straat te smal en geen enkele bocht te scherp is. De lichte aluminiumintensieve architectuur en geavanceerde ophanging van de berline staan borg voor een uitzonderlijke wegligging en wendbaarheid in combinatie met een uitmuntend rijgedrag, comfort en raffinement.

Chris Corbould, special effects & action vehicle supervisor voor No Time To Die, verklaarde: “De Jaguar XF was een fantastische keuze voor deze uiterst intensieve achtervolging. We trachten steeds de grenzen te verleggen in onze stunts en dat geldt ook voor de capaciteiten van de auto’s. Er werd dan ook geen enkel compromis gesloten bij deze scène. Met nauwelijks enkele centimeters ruimte in de smalle steegjes was er geen marge voor fouten en liet de XF geen twijfel bestaan over zijn prestaties en rijdynamiek.

Anna Gallagher, Brand Director van Jaguar, vertelde: “De Jaguar XF werd ontworpen om elke reis tot een waar genot te maken, dankzij de ongeëvenaarde balans tussen luxe, comfort en raffinement. Of het nu gaat om een snelle achtervolging door de kronkelende straten en piazza’s van Zuid-Italië, waar de achtervolgingsscènes van de auto in No Time To Die werden gefilmd, of de drukke straten van Londen: de XF kan elke gelegenheid de baas.”

No Time To Die werd geregisseerd door Cary Joji Fukunaga en Daniel Craig kruipt voor de vijfde en laatste keer in de huid van Ian Flemings James Bond 007. De film is in de bioscoop te zien vanaf 30 september 2021 in het Verenigd Koninkrijk en in België via Universal Pictures International en vanaf 8 oktober 2021 in de Verenigde Staten via Metro Goldwyn Mayer Studios (MGM) onder de banner United Artists Releasing.

De Jaguar XF berline is in België beschikbaar vanaf € 54.480 en de XF Sportbrake vanaf € 57.690. Meer info op www.jaguar.be

Jaguar XF NTTD Behind the scenes_Persbericht.pdf