‘JUST IMAGINE’: MET BAFTA BEKROONDE REGISSEUR LAAT U MET DE NIEUWE JAGUAR F-TYPE RIJDEN

• Voorstelling van zesdelige filmcampagne ‘Just Imagine’ voor nieuwe Jaguar F-TYPE, geregisseerd door de met een BAFTA bekroonde regisseur William Bartlett
  • In de films wordt gebruikgemaakt van liveaction en digitale animatie, waardoor u zich een nieuwe F-TYPE kunt voorstellen ('Just Imagine')
  • Het resultaat van een samenwerking tussen Jaguar, Spark44 en Framestore Pictures
  • De nieuwe F-TYPE is mooier en opwindender dan ooit en beschikbaar in België vanaf € 65.100. Meer info via www.jaguar.be

Maandag 2 maart 2020, Antwerpen – Jaguar heeft samengewerkt met de veelvuldig bekroonde regisseur William Bartlett voor een verzameling van zes films over de nieuweF-TYPE.

Bartlett won een BAFTA voor zijn werk aan SS-GB en maakte de intro’s voor de James Bond-films Goldeneye, Tomorrow Never Dies en Spectre.

Dankzij de innovatieve verteltechnieken en de combinatie van liveaction met digitale animatie die in de 'Just Imagine'-films worden gebruikt, kunt u zich voorstellen hoe opwindend het is om een nieuwe Jaguar F-TYPE te besturen of erin te zitten.

De films zijn gemaakt naar aanleiding van de nieuwe F-TYPE en ze zijn het resultaat van een uitgebreide samenwerking tussen Jaguar, het agentschap Spark44 en Framestore Pictures uit Londen. Regisseur William Bartlett plaatst de nieuwe Jaguar F-TYPE in verschillende scenario’s om de eigenschappen van de wagen te benadrukken.

Hij racet langs galopperende paarden om het 2.0-liter cabrioletmodel te tonen, hij springt van een skischans om het vermogen van de 5.0-liter V8 R-versie in de verf te zetten en pronkt met zijn wegligging op een circuit waarvoor de inspiratie bij Hot Wheels werd gehaald. Hij staat ook in het middelpunt van de belangstelling wanneer een fotograaf foto’s maakt en de wagen vervolgens krimpt tot de grootte van een naad in de bekleding om zijn schitterende nieuwe interieur te laten zien.

Andy Hunt Cooke, Global Communications Senior Manager bij Jaguar, zei: “De nieuwe Jaguar F-TYPE is ontworpen om aan te sporen tot buitengewone reizen. Met behulp van de meest recente innovatieve filmtechnieken hebben we de bestuurder in een hyperrealistische wereld gezet, zodat hij zich kan voorstellen hoe opwindend de wagen is en hoe trots hij zou zijn om zulke schoonheid, zulk vakmanschap en sportdynamisme te bezitten.

Onze partners Spark44 en Framestore hebben zich allebei volledig opengesteld voor onze filosofie dat vooruitgang voorkomt uit onbevreesde creativiteit – door deze bezieling is Jaguar uniek in de auto-industrie.”

William Bartlett, Executive Creative Director bij Framestore, zei: Als een iconisch Brits merk zijn er maar weinig autoconstructeurs die zo tot de verbeelding spreken als Jaguar.

De combinatie van de technische en esthetische uitdaging, waarbij liveaction en digitale animatie worden samengebracht, was mij op het lijf geschreven en voor dit type opdracht sta ik altijd wel te springen. En aangezien het maken van mooie beelden een groot deel van onze verantwoordelijkheid is, helpt het natuurlijk dat de nieuwe F-TYPE van Jaguar in het middelpunt van elk frame staat.”

De nieuwe Jaguar F-TYPE in de films zag er nog nooit zo mooi uit en belichaamt het design-DNA van Jaguar in zijn zuiverste vorm. De sportwagen met twee zitplaatsen garandeert een onberispelijke mix van prestaties en rijplezier dankzij een nog meer gespierd en assertief design en een interieur gedomineerd door rijkelijke, luxueuze materialen en mooie details.

Een gamma van krachtige, reactieve motoren omvat opties met vier of acht cilinders, waaronder een nieuwe V8 met 450pk. Al deze krachtbronnen worden gekoppeld aan de Quickshift-achttrapsautomaat met volledig manuele bediening dankzij de SportShift-versnellingshendel of de hendels op het stuurwiel.

De nieuwe F-TYPE kan ook uitpakken met meer bestuurdergerichte technologie, waaronder een configureerbaar, 12,3” groot tft-instrumentenbord in hoge resolutie, het Touch Pro-infotainmentsysteem dat standaard is uitgerust met Apple CarPlay en Android Auto, en software-updates ‘over-the-air’, zodat toekomstige software-updates kunnen worden doorgevoerd zonder dat de auto naar een concessiehouder hoeft. Twee fantastische Meridian-soundsystemen garanderen ook een verbeterde klankweergave.

Aantekeningen voor de redacteurs

De Jaguar F-TYPE is de ultieme sportwagen van Jaguar en won tot nog toe 178 onderscheidingen, waaronder die van ‘World Car Design of the Year’.

De Jaguar F-TYPE-familie biedt ongeëvenaarde capaciteiten in het sportwagensegment, van de basisviercilinder met 300 pk en achterwielaandrijving tot de vierwielaangedreven V8 R met 575 pk.

Als aanvulling op de twaalf kleuren van het kerngamma kunnen klanten hun keuze maken uit de zestien exclusieve kleuren in het SVO Premium Palette, die stuk voor stuk nauwkeurig werden ontwikkeld door Special Vehicle Operations.

Het sportwagenerfgoed van Jaguar gaat meer dan 71 jaar terug, te beginnen bij de XK120. Bij zijn voorstelling op het autosalon van Earls Court in oktober 1948 was deze prachtige roadster ‘s werelds snelste productiewagen met een topsnelheid van 192 km/u.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com of neemt u contact op met:

T : 03 241 11 35

New Jaguar F-TYPE_Just Imagine Films_Persbericht.pdf