JAGUAR CLASSIC NAM DEEL AAN DE EERSTE 1000 MIGLIA EXPERIENCE UAE MET EEN JAGUAR XK120 UIT 1950 VAN DE JAGUAR CLASSIC COLLECTIE

• Jaguar XK120 uit 1950 van de Jaguar Classic Collection die onlangs deelnam aan de 1000 Miglia Experience UAE, is nu beschikbaar als ‘Works Legend’
  • Jaguar Classic ondersteunde de eerste 1000 Miglia Experience in de Verenigde Arabische Emiraten, waar het ook het Official Awards Dinner sponsorde
  • De zeldzame roadster werd bestuurd door influencer Mohammad Al Muhaini en Matthew Bailey, Senior Business Development Manager bij Jaguar Land Rover Classic
  • De 1000 Miglia Experience UAE stond open voor 100 eigenaars van gedenkwaardige wagens en zag deelnemers door alle zeven Emiraten rijden
  • David Gandy, Brits model en Jaguar-liefhebber, nam ook deel met zijn eigen XK120, die in 2019 volgens unieke specificaties werd gerestaureerd door Jaguar Classic
  • Het ‘Works Legends’-programma van Jaguar Classic omvat een selectie van exquise, tweedehandse klassiekers, die wereldwijd met kennis van zaken worden aangekocht en die volledig worden gecertificeerd met een garantie van 12 maanden zonder kilometerbeperking
  • Voor meer informatie kunt u terecht op www.jaguarlandroverclassic.com, ​

Vrijdag 23 december 2022, Antwerpen: Een zeldzame XK120 uit de Jaguar Classic Collection is nu beschikbaar bij Jaguar Classic Works in Coventry, Engeland, na zijn succesvolle deelname aan de eerste 1000 Miglia Experience UAE. De Jaguar XK120 open tweezitter uit 1950, aangeboden als een goedgekeurde Works Legend, is afgewerkt in een ‘Cream with Black’ softtop en een ‘Biscuit’ en ‘Red’ interieur.

Het onberispelijk gerestaureerde exemplaar werd nauwgezet onderhouden sinds het aan de Jaguar Classic Collection werd toegevoegd en was ooit eigendom van Stuart Lightfoot, stichtend lid en secretaris voor wedstrijden van de Jaguar Drivers’ Club, opgericht in juni 1956.

Experts van Jaguar Classic Works maakten de wagen klaar voor de 1000 Miglia Experience UAE – de eerste keer dat het iconische auto-evenement buiten Italië werd gehouden. Jaguar Classic ondersteunde de uitdaging als sponsor van het Official Awards Dinner in het Emirates Palace. De XK werd bestuurd door contentmaker en influencer Mohammad Al Muhaini en Matthew Bailey, Senior Business Development Manager bij Jaguar Land Rover Classic. Deze XK120 OTS eindigde als 25e van de 100 deelnemers en als 13e in zijn klasse. Hij had geen technische ondersteuning nodig tijdens de wedstrijd die van 4 tot 8 december plaatsvond en in Dubai van start ging.

In het kader van het partnerschap van Jaguar Classic met de 1000 Miglia Experience UAE werden zowel de Jaguar C-type als de Jaguar D-type Continuation-modellen voor het eerst tentoongesteld in de Verenigde Arabische Emiraten.

Matthew Bailey, Senior Business Development Manager bij Jaguar Land Rover Classic: “De Mille Miglia is een iconische race en het was een waar voorrecht om aan de eerste 1000 Miglia Experience UAE deel te nemen met een prachtige wagen, tijdens het evenement geprepareerd door onze experts van Jaguar Classic Works. De unieke XK120 heeft een heuse stamboom en is nu beschikbaar via ons Works Legends-programma. Hij belooft een fantastische investering te zijn voor een van onze klanten.”

De 1000 Miglia Experience UAE stond open voor 100 eigenaars van gedenkwaardige auto’s, waaronder alles van historische voertuigen, Mille Miglia-racewagens en hedendaagse iconen uit de moderne tijd. Met vier etappes tussen Dubai en Abu Dhabi van 4 tot en met 8 december betekende het beroemde evenement een nieuw feest voor de autocultuur in de regio. De 1000 Miglia UAE is het grootste klassieke autosportevenement ooit in het Midden-Oosten met deelnemers die een ongelooflijke rit door alle zeven Emiraten beleven.

Het evenement was opgesplitst in drie categorieën: de 1000 Miglia Class (1927-1957), die hulde bracht aan de wagens die deelnamen aan het oorspronkelijke evenement; de Jubilee Class, voor wagens gebouwd tot en met 1971 (het stichtingsjaar van de VAE); en de Contemporary Icons Class, voor moderne voertuigen.

Bovendien nam David Gandy, Brits model en levenslange Jaguar-liefhebber, ook deel met zijn eigen Jaguar XK120 uit 1954, die in 2019 volgens unieke specificaties werd gerestaureerd door Jaguar Classic. Zijn opvallende XK120 onderging een 2.700 uren lange heropbouw met unieke upgrades om hem raceklaar te maken, met meer vermogen en een verbeterde duurzaamheid van zijn 3,4-liter zescilinder in lijn. Hij is afgewerkt in Solid Black-lak met een Aged Saddle Tan-leder interieur en een uniek rasterontwerp.

Works Legends-voertuigen

Het Works Legends-programma biedt een ruime keuze aan exclusieve, tweedehandse klassiekers die wereldwijd met kennis van zaken worden aangekocht. Elke wagen wordt volledig gecertificeerd door Jaguar Classic en geleverd met een garantie van 12 maanden zonder kilometerbeperking en een levenslange geschiedenis, die uitvoerig wordt gecontroleerd en gedocumenteerd door het team van Jaguar Classic.

De XK120 uit 1950, beschikbaar bij Jaguar Classic, is klaar voor andere uithoudingsrally’s na zijn exploten in de Mille Miglia en staat op de Registro – de officiële lijst van gecertificeerde en aanvaarde voertuigen voor de iconische race, met vergoedingen die betaald zijn tot en met 2023.

Sympathieke upgrades zijn onder meer de toevoeging van een professionele digitale rallytimer van Brantz, een mechanische rallytimer van Bremont, vierpuntsharnassen en een brandblusser. Hij was ook te zien in het 40e jubileumnummer van het tijdschrift Classic and Sports Car van april 2022, waar hij op de voorpagina stond.

De XK120 is een van de weinige XK-modellen die verkrijgbaar zijn bij Jaguar Classic, de wereldwijde autoriteit voor deze modellen, met de mogelijkheid om wagens te onderhouden en herstellen met behulp van originele archieftekeningen en technieken.

De XK120 werd geïntroduceerd op het Autosalon van Londen in 1948 en werd geproduceerd van 1948 tot 1954. Ongeveer 200 exemplaren kregen een aluminium koetswerk alvorens in 1950 werd overgestapt op staal. Het was oorspronkelijk een open tweezitter, maar later kwamen er ook een model met vast dak en een drophead coupé, in respectievelijk 1952 en 1953.

Een ander voorbeeld van de Jaguar Classic-voorraad is de voormalige racewagen XK120 uit 1953, afgewerkt in Suede Green met bijpassend Suede Green-interieur. Deze wagen was oorspronkelijk eigendom van een enthousiaste rallyrijder, alvorens hij van eigenaar veranderde en deelnam aan de XK Register Racing Series. Na vier decennia in opslag werd hij volledig gerestaureerd volgens FIA-specificaties en is hij weer klaar om weer aan wedstrijden deel te nemen. ​ ​

PB_STER VAN DE RECENTE 1000 MIGLIA EXPERIENCE UAE NU BESCHIKBAAR BIJ JAGUAR CLASSIC .pdf

Mediakanalen van Jaguar:

www.youtube.com/user/JaguarBELUX

Voor meer informatie kunt u terecht op www.media.jaguar.com of neemt u contact op met:

M : +32 476 319 629